Barreto, M., Mendonça, M., Farias, G. y Oliveira, R.M. (2022). Compreensão estatística de professores em formação inicial. statistical aptitude of teachers during their early training. BOLEMA, 36(74), 1115-1134. https://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v36n74a08
Begué, N., Batanero, C., Gea, M.M. y Valenzuela-Ruiz, S. (2023). Prospective secondary school teachers’ knowledge of sampling distribution properties. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(5), em2265. https://doi.org/10.29333/ejmste/13159
De Carvalho, M., De Lurdes, M. y Da Fontoura, A. (2019). Desenvolvimento profissional de uma professora dos anos iniciais do ensino fundamental no tema probabilidade. BOLEMA, 33(65), 1175-1194. https://doi.org/10.1590/1980-4415v33n65a10
Elbehary, S. (2021). Reasoning under uncertainty within the context of probability education: A case study of preservice mathematics teachers. Pythagoras, 42(1), a630. https://doi.org/10.4102/pythagoras.v42i1.630
Ferreira-González, I., Urrútia, G. y Alonso-Coello, O. (2011). Revisiones sistemáticas y metaanálisis: bases conceptuales e interpretación. Revista Española de Cardiología, 64(8), 688-696. https://doi.org/10.1016/j.recesp.2011.03.029
Franco, J. y Alsina, Á. (2022). El conocimiento del profesorado de Educación Primaria para enseñar estadística y probabilidad. Educación Matemática, 34(3), 65-96. https://doi.org/10.24844/em3403.03
Gal, I. (2002). Adult's literacy: Meanings, components, responsibilities. International Statistical Review, 70(1), 1-25.
García-García, J., Fernández, N., Arredondo, E.H. y Díaz-Levicoy, D. (2020). Niveles de razonamiento estadístico de profesores de matemáticas sobre variabilidad. Revista Electrónica de Investigación en Educación en Ciencias, 15(2), 27-37.
Keshav, S. (2007). How to read a paper. ACM SIGCOMM Computer Communication Review, 37(3), 83-84.
Kieboom, L., Magiera, M. y Moyer, J. (2014). Exploring the relationship between K-8 prospective teachers’ algebraic thinking proficiency and the questions they pose during diagnostic algebraic thinking interviews. Journal of Mathematics Teacher Education, 17(5), 429-461. https://doi.org/10.1007/s10857-013-9264-1
Kurt, G. y Coşkuntuncel, O. (2020). Assessment of elementary mathematics teachers’ probability content knowledge in terms of different meanings of probability. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 11(3), 706-732. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.728122
León, J., Sosa, L. y Carrillo, J. (2020) Conocimiento del profesor acerca de las características de aprendizaje en probabilidad condicional: Un estudio de caso. PNA, 15(1), 1-25. https://doi.org/10.30827/pna.v15i1.15458
López-Mojica, M., Ojeda, A. y Salcedo, J. (2019). Ideas fundamentales de estocásticos en libros de texto de educación primaria: una alternativa de enseñanza. IE Revista de Investigación Educativa de la REDIECH, 9(17), 87-102,
Nagle, C., Casey, S. y Carney, M (2018) Professional noticing on a statistical task. Investigations in Mathematics Learning DOI: 10.1080/19477503.2018.1534539
Nagle, C., Casey, S. y Carney, M. (2020). Professional noticing on a statistical task. Investigations in Mathematics and Learning, 12(1), 10-27. https://doi.org/10.1080/19477503.2018.1534539
Ojeda, A.M. (2006). Estrategia para un perfil nuevo de docencia: un ensayo en la enseñanza de estocásticos. En Filloy (Ed.), Matemática educativa, treinta años (pp. 257-281). Santillana-Cinvestav.
Park, M. y Lee, E.-J. (2019). Korean preservice elementary teachers’ abilities to identify equiprobability bias and teaching strategies. Journal of Science Education and Technology, 28(1), 18-31.
Salcedo, M., Maldonado, L. y Vargas, L., (2020). Importancia de la estadística desde el principio de la Educación Básica Secundaria. Covalente, 2(1), 14-21.
Sánchez-Serrano, S., Pedraza-Navarro, I. y Donoso-González, M. (2022). ¿Cómo hacer una revisión sistemática siguiendo el protocolo PRISMA? Usos y estrategias fundamentales para su aplicación en el ámbito educativo a través de un caso práctico. Bordón, 74(3), 51-66. https://doi.org/10.13042/Bordon.2022.95090
Valenzuela-Ruiz, S., Batanero C., Begué N. y Garzón-Guerrero, J. (2023). Conocimiento didáctico-matemáticos de profesores de educación secundaria en formación sobre inferencia estadística. BOLEMA, 37(76), 602-624 DOI: https://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v37n76a11
Vásquez, C. y Alsina, Á. (2019). Observing mathematics teaching practices to promote professional development: an analysis of approaches to probability. International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(3), 719-733. https://doi.org/10.29333/iejme/5866
Vidal-Szabó, P. y Estrella, S. (2021). Conocimiento estadístico especializado en profesores de educación básica, basado en la taxonomía SOLO. Revista Chilena de Educación Matemática, 13(4), 134-148. https://doi.org/10.46219/rechiem.v13i4.81
Zapata-Cardona, L. y Martínez-Castro, C.A. (2023). Statistical modeling in teacher education. Mathematical Thinking and Learning, 25(1), 64-78. https://doi.org/10.1080/10986065.2021.1922859